Utendørsreklame er mer populært en det noen gang har vært. Det kan begrunnes med fire drivere: effekt, handling, relevans og kreativitet. Utendørsreklame har i egenskaper som gjør den meget relevant der hvor kjøpsavgjørelsen blir tatt. Det er et nøkkelmedium som er svært interessant for bedrifter som ønsker å nå ut til kundene i før de […]
HVORDAN FESTE EN BANNER TIL EN VEGG?
Hvordan feste en PVC-banner til en vegg? Å tilpasse banneren din riktig er en viktig faktor for hvor lenge den kan benyttes. En stor banner ligner på et seil på et skip, så du vil unngå at den blir fanget av vinden. Hvis den ikke er riktig montert, kan vinden ta tak i materialet og […]
Utendørsreklame: Dekning vs Frekvens
I reklameindustrien er dekning og frekvens blant de viktigste målene, spesielt for utendørsreklame. Disse målene er avgjørende både når en utendørskampanje skal planlegges og når effekten av kampanjen skal evalueres. Hva er dekning og frekvens? Dekning, eller dekningsgrad, måler prosentandelen av unike brukere i et gitt marked som blir eksponert for en eller flere utendørs […]
Utendørsreklame + digital reklame = høyere roi
I dagens dynamiske reklamemarked er det å kombinere utendørsreklame med digital reklame blitt en nøkkelstrategi for å maksimere avkastning på investeringen (ROI). En nylig studie utført av Analytic Partners på vegne av det Australske utendørsreklameselskapet oOh! avdekker betydelige fordeler ved å integrere disse to mediene. Vekst og Effektivitet i Mediekombinasjon Studien viser at annonsører kan […]
Utendørsreklame er den minst irriterende reklamekanalen
Bedrifter og organisasjoner i Norge allokerer økende budsjetter til reklame for å navigere i et stadig mer konkurransedyktig marked. Det voksende antallet nye selskaper søker å etablere seg og vinne markedsandeler, noe som gjør effektiv og godt mottatt reklame essensiell. Utendørsreklame og Butikkreklame En studie utført av Mindshare i 2019 viser at utendørsreklame og reklame […]
Utendørsreklame vs. Internettannonser: En Komparativ Analyse
Utendørsreklame og internettannonser er to reklamemedier som på mange måter er veldig forskjellige. Men det kan argumenteres for at veksten begge mediene har opplevd de siste årene kan forklares av den samme faktoren, at forbrukerne har blitt mer mobile. Når en bedrift planlegger for en reklamekampanje er det noen viktige beregninger som blir tatt med. […]
Verdi og effektivitet av utendørsreklame
Utendørsreklame, som inkluderer bannere, plakater, og reklameseil, benyttet til å maksimere synlighet og påvirke forbrukeratferd. Det er en effektiv metode for å markedsføre produkter og tjenester direkte i offentlige rom. Denne artikkelen utforsker hvordan bedrifter kan vurdere verdien av deres utendørsreklameplass og hvorfor disse reklameplassene er så verdifulle. Hva bestemmer verdien av en utendørsreklameplass? Verdien […]
HVORDAN BEREGNE EFFEKTIVITETEN PÅ UTENDØRSREKLAME?
I motsetning til annonser på sosiale medier og på internett, kan ikke effekten av utendørsreklame bli registrert og direkte koblet til et kjøp av en vare eller tjeneste. Utendørsreklame er den eldste formen for reklame vi har, og det er fortsatt svært relevant i dag. Derfor kan man med sikkerhet si at utendørsreklame fungerer og […]
5 MÅTER REKLAMESKILT KAN HJELPE DIN BEDRIFT
Reklameskilt plassert utenfor butikklokaler form for reklame som bedrifter har benyttet seg av i lang tid. Det er en form for reklame som har gode egenskaper til å trekke kunder inn i lokale. De fleste av oss har sett slike skilt plassert i gater og inne i lokalene til butikker, hvor de brukes til å […]
6 GRUNNER TIL Å BRUKE BEACHFLAGG
Beachflagg er blant den mest populære formen for å promotere produkter, og tiltrekke oppmerksomhet fra forbipasserende til en stand eller et butikklokale. Flaggene er designet for å vise frem korte meldinger og firmalogoer til forbipasserende og trafikk. De er mest effektive når benyttet til å reklamere for spesifikke produkter eller tjenester, informere kundene om åpningstider, […]