Hvordan feste en PVC-banner til en vegg? Å tilpasse banneren din riktig er en viktig faktor for hvor lenge den kan benyttes. En stor banner ligner på et seil på et skip, så du vil unngå at den blir fanget av vinden. Hvis den ikke er riktig montert, kan vinden ta tak i materialet og […]
UTENDØRSREKLAME: DEKNING VS FREKVENS
Dekning og frekvens er i reklameindustrien de viktigste og mest brukte beregningene, spesielt for utendørsreklame. Beregningene er viktig både når utendørskampanjen skal planlegges, men også for å måle effekten på kampanjen. Hva er dekning og frekvens? Forholdet mellom dekning og frekvens Det er ikke slik at frekvens og dekning korrelerer. Økt dekning vil ikke nødvendigvis […]
UTENDØRSREKLAME + DIGITAL REKLAME = HØYERE ROI
En studie utført av Analytic Partners, på vegne av det ledende Australske utendørsreklame selskapet oOH!, avslører hvor viktig det er å benytte seg av ulike medier i kampanjer. Nærmere bestemt hvordan det å kombinere reklame utendørs med annonser på sosiale medier og på internett resulterer i høyere ROI (Return on Investment). Der kommer det frem […]
UTENDØRSREKLAME ER DEN MINST IRRITERENDE REKLAMEKANALEN
Bedrifter og organisasjoner i Norge bruker mer penger enn noen gang på reklame. Dette skyldes at konkurransen for å tiltrekke seg kundene er høyere enn noen gang. Det opprettes kontinuerlig nye selskaper som ønsker å etablere seg i en bransje og ta en del av kaken. Og for å gjøre det, er det avgjørende å […]
UTENDØRSREKLAME VS. INTERNETTANNONSER
Utendørsreklame og internettannonser er to reklamemedier som på mange måter er veldig forskjellige. Men det kan argumenteres for at veksten begge mediene har opplevd de siste årene kan forklares av den samme faktoren, at forbrukerne har blitt mer mobile. Når en bedrift planlegger for en reklamekampanje er det noen viktige beregninger som blir tatt med. […]
SÅ MYE ER DIN UTENDØRSREKLAME PLASS VERDT
Mange bedrifter rundt omkring i Norge har fasader og vegger som effektivt kan benyttes til å reklamere for varemerket, produkter eller tjenester, men hva er verdien på en utendørsreklame plass? En kan med høy grad av sikkerhet si at de fleste reklameplakater som er plassert ute, og som henger i et område hvor folk beveger […]
HVORDAN BEREGNE EFFEKTIVITETEN PÅ UTENDØRSREKLAME?
I motsetning til annonser på sosiale medier og på internett, kan ikke effekten av utendørsreklame bli registrert og direkte koblet til et kjøp av en vare eller tjeneste. Utendørsreklame er den eldste formen for reklame vi har, og det er fortsatt svært relevant i dag. Derfor kan man med sikkerhet si at utendørsreklame fungerer og […]
5 MÅTER REKLAMESKILT KAN HJELPE DIN BEDRIFT
Reklameskilt plassert utenfor butikklokaler form for reklame som bedrifter har benyttet seg av i lang tid. Det er en form for reklame som har gode egenskaper til å trekke kunder inn i lokale. De fleste av oss har sett slike skilt plassert i gater og inne i lokalene til butikker, hvor de brukes til å […]
6 GRUNNER TIL Å BRUKE BEACHFLAGG
Beachflagg er blant den mest populære formen for å promotere produkter, og tiltrekke oppmerksomhet fra forbipasserende til en stand eller et butikklokale. Flaggene er designet for å vise frem korte meldinger og firmalogoer til forbipasserende og trafikk. De er mest effektive når benyttet til å reklamere for spesifikke produkter eller tjenester, informere kundene om åpningstider, […]
GENERASJON Z FAVORISERER REKLAME UTENDØRS
Generasjon Z (Gen Z) har vokst opp med internett og mange har god erfaring når det kommer til sosiale medier og den digitale verden. Derfor er det sikkert noen av dere som reagerer når vi i tittelen sier at denne generasjonen foretrekker reklame utendørs fremfor andre medier, som annonser på internett og i sosiale medier. […]