Reklame bidrar til økt synlighet og vekst for bedrifter, og utendørsreklame er en av de mest effektive metodene for å oppnå dette. Dens effektivitet kan tilskrives fire hovedfaktorer: effekt, handling, relevans og kreativitet. Utendørsreklame når kunder på et avgjørende tidspunkt, ofte rett før en kjøpsbeslutning tas. Ifølge en studie anser hele 40 % av kundene […]
Hvordan feste en banner til en vegg?
Når du skal feste en banner til en vegg, er det viktig å sikre at den er riktig montert for å unngå skade fra værforhold som vind. Bannere fungerer som seil, og hvis de ikke er sikkert festet, kan vinden ta tak i materialet og rive den løs. Bannere, spesielt store som MESH, bør ha […]
Utendørsreklame: Dekning vs Frekvens
I reklameindustrien er dekning og frekvens blant de viktigste målene, spesielt for utendørsreklame. Disse målene er avgjørende både når en utendørskampanje skal planlegges og når effekten av kampanjen skal evalueres. Hva er dekning og frekvens? Dekning, eller dekningsgrad, måler prosentandelen av unike brukere i et gitt marked som blir eksponert for en eller flere utendørs […]
Utendørsreklame + digital reklame = høyere roi
I dagens dynamiske reklamemarked er det å kombinere utendørsreklame med digital reklame blitt en nøkkelstrategi for å maksimere avkastning på investeringen (ROI). En nylig studie utført av Analytic Partners på vegne av det Australske utendørsreklameselskapet oOh! avdekker betydelige fordeler ved å integrere disse to mediene. Vekst og Effektivitet i Mediekombinasjon Studien viser at annonsører kan […]
Utendørsreklame er den minst irriterende reklamekanalen
Bedrifter og organisasjoner i Norge allokerer økende budsjetter til reklame for å navigere i et stadig mer konkurransedyktig marked. Det voksende antallet nye selskaper søker å etablere seg og vinne markedsandeler, noe som gjør effektiv og godt mottatt reklame essensiell. Utendørsreklame og Butikkreklame En studie utført av Mindshare i 2019 viser at utendørsreklame og reklame […]
Utendørsreklame vs. Internettannonser: En Komparativ Analyse
Utendørsreklame og internettannonser er to reklamemedier som på mange måter er veldig forskjellige. Men det kan argumenteres for at veksten begge mediene har opplevd de siste årene kan forklares av den samme faktoren, at forbrukerne har blitt mer mobile. Når en bedrift planlegger for en reklamekampanje er det noen viktige beregninger som blir tatt med. […]
Verdi og effektivitet av utendørsreklame
Utendørsreklame, som inkluderer bannere, plakater, og reklameseil, benyttet til å maksimere synlighet og påvirke forbrukeratferd. Det er en effektiv metode for å markedsføre produkter og tjenester direkte i offentlige rom. Denne artikkelen utforsker hvordan bedrifter kan vurdere verdien av deres utendørsreklameplass og hvorfor disse reklameplassene er så verdifulle. Hva bestemmer verdien av en utendørsreklameplass? Verdien […]
Hvordan måles effektiviteten av utendørsreklame?
Å måle Effektiviteten på utendørsreklame kan være utfordrende, spesielt sammenlignet med digital annonsering der vi kan spore handlinger direkte til et kjøp eller konvertering. Men selv om det er en av de eldste reklamemetodene, er utendørsreklame fortsatt svært relevant i dagens marked og har en påvist effekt på forbrukernes oppmerksomhet og kjøpsbeslutninger. I denne artikkelen […]
5 Måter reklameskilt kan hjelpe din bedrift
Reklameskilt har vært et effektivt markedsføringsverktøy for bedrifter i mange år. De kan brukes både innendørs og utendørs for å tiltrekke kunder og informere om produkter, tjenester eller kampanjer. Fra små butikker til store supermarkeder, reklameskilt er en rimelig og fleksibel måte å nå nye kunder på. Her skal vi se nærmere på fem grunner […]
Beachflagg: 6 grunner til å velge dem for effektiv markedsføring
Beachflagg er blant de mest populære reklamemediene for å tiltrekke oppmerksomhet til et butikklokale, messe eller arrangement. Deres fleksible design og synlighet gjør dem ideelle for å fange blikkene til forbipasserende, spesielt i områder med høy trafikk. Enten du vil promotere produkter, informere om tilbud, eller rett og slett ønske kunder velkommen, er beachflagg en […]