Verdien av Utendørsreklame med Crossmark Dynamic

UncategorizedLeave a Comment on Verdien av Utendørsreklame med Crossmark Dynamic

Verdien av Utendørsreklame med Crossmark Dynamic

Verdien av en kampanje med utendørsreklame kan være vanskelig å beregne, sammenlignet med andre digitale mediekanaler hvor annonsørene kontinuerlig får inn data om effektiviteten til reklamen. Vi i Crossmark har over 2 500 Dynamic opphengssystemer i Norden, som brukes til oppheng av reklameplakater utendørs. Våre Dynamic kunder er alt fra mindre til store butikkjeder, med butikker over hele landet.

Beregning av Verdi for Utendørs Reklameplasser

For å kunne beregne oss frem til hva reklameflatene til Crossmark sine kunder er verdt, starter vi med å finne ut av hva en utendørs reklameplass er verdt. Vi benytter oss av eksponeringer, hvor mange som faktisk ser reklameplakaten, til å verdsette våre kunders reklameplakater.

Outdoor Impact / CAFAS

Til å hjelpe oss med å beregne ulike dekningstall, som eksponeringer, frekvens og GRP for våre Dynamic kunder, har vi benyttet oss av en rapporteringsmodul laget av Outdoor Impact kalt CAFAS.

Eksponeringsberegning for Crossmarks Dynamic Kunder

Det første vi gjør for å beregne hvor mange eksponeringer en Dynamic reklameplakat oppnår, er å regne ut flowen, hvor mange som beveger seg i området plakaten er plassert. Vi har da beregnet flowen til reklameplakaten for et døgn.

Verdien av Dynamic Reklameplakater

Tidligere i artikkelen har vi tatt for oss hvordan vi har regnet oss frem til at verdien på en eksponering er 0,083 kr. Vi fortsetter med eksempelet med reklameplakaten i Oslo, som oppnår 33 600 eksponeringer i løpet av en uke.

Dekningstall fra en Kampanje utført med Dynamic

Etter at vi har gått igjennom hver enkelt reklameplakat til en av våre kunder kan vi sette opp et scenario som viser hvor effektiv en kampanje utført med Dynamic er.

Ofte stilte spørsmål

Hvor nøyaktig kan man beregne verdien av utendørsreklame?

Det er mulig å estimere verdien basert på eksponeringer og dekningsdata fra systemer som CAFAS.

Hva er fordeler med å bruke Dynamic systemet for utendørsreklame?

Dynamic systemet tillater fleksibilitet i kampanjer, kostnadseffektivitet, og høy eksponering for målgruppen.

Hvordan påvirker plasseringen av reklameplakaten dekningsgraden?

Plassering påvirker synlighet og antall potensielle eksponeringer, med strategiske plasseringer som gir høyere dekningsgrad.

Er utendørsreklame med Dynamic kostnadseffektiv sammenlignet med andre mediekanaler?

Ja, utendørsreklame med Dynamic er ofte kostnadseffektivt og tilbyr en av de laveste kostnadene per eksponering blant reklamemedier.

Ønsker du å vite mer om hva slags materiale som passer best for ditt lokale? Ta gjerne kontakt med oss på e-post: info@crossmark.no eller tlf: 22 97 53 00 for en uforpliktet prat.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top