VINYL PÅ GULV – UTNYTT UBRUKT REKLAME-OG INFORMASJONSOMRÅDER 

Innendørs reklameLeave a Comment on VINYL PÅ GULV – UTNYTT UBRUKT REKLAME-OG INFORMASJONSOMRÅDER 

VINYL PÅ GULV – UTNYTT UBRUKT REKLAME-OG INFORMASJONSOMRÅDER 

Innendørs reklame er for de aller fleste bedrifter et svært viktig virkemiddel for å informere om deres produkter og varemerke. Men for mange butikklokaler er det begrenset med plass på vegger til å henge opp reklame og dekor, dette skyldes naturligvis at varer tar opp mye av plassen.  
Vinyl på gulv er en form for gulvgrafikk eller gulvfolie, som kan bidra til å løse dette problemet. Gulv i butikker er for mange ubrukt potensiale til å informere, reklamere og freshe opp lokalet med dekor.  

Hvorfor benytte seg av vinyl på gulv? 

For bedrifter i dag er det viktig med en varierende markedsføring, det kan bidra til å sikre lønnsomhet og langsiktige drift av bedriften. Mange har i dag meget gode og effektive løsninger for innendørs reklame ved bruk av printede produkter som reklameplakater og tekstilrammer. Dette er gode virkemidler for å øke salget og trekke til seg kunder, problemet er bare at alle gjør det. 

Vinyl på gulv derimot er ikke en form for reklame som blir benyttet av mange. Det vil si at butikker som bruker gulvgrafikk kan oppleve økt konkurransekraft. Kunder er ikke vant til å se grafikk på gulv i eller utenfor butikklokalet, derfor kan de virke uforventet og tiltrekke seg oppmerksomhet.  

Vinyl på gulv kan brukes til ulike former for reklamering, men har nok best potensiale når det kommer til å dekorere lokalet og informere kundene. Å bruke gulv til praktisk informasjon til kunder bidrar til å skape et skille mellom reklameringen og informering som foregår på vegger og generelt i øyehøyde. Det å kombinere reklame og praktisk informasjon på vegger kan fort bli uoversiktlig, og det blir derfor vanskelig for kunden å ta til seg budskapet og informasjonen. Benytt derfor vegger til salg og reklame, og gulv til å informere kunder mens de er i lokalet.  

Fordeler med vinyl på gulv 

Bedrifter vil alltid se på muligheter til å trekke til seg nye kunder og øke kundeopplevelsen kunden får av å oppholde seg i lokalet. Gulvfolie gjør det mulig å utnytte ubrukt potensiale og kan installeres så og si hvor som helst. Etter installasjon er vinylet enkelt å ha med å gjøre. Det krever minimalt med vedlikehold, som gjør det til et effektivt valg for bedrifter som ser etter gode avkastningen på investeringen.  

Grafikk på gulv tilbyr bedrifter mulighet til å tiltrekke seg oppmerksomhet uten å måtte bruke opp vegg- og hylleområder, som bedre kan brukes til andre ting. Det er en kreativ form for print som kan gjøre restauranter, museer, butikker og andre underholdningsområder til noe eget. Som nevnt er ikke vinyl på gulv noe mange bedrifter benytter i sine lokaler, derfor vil bedrifter som utnytter seg av dette kunne oppleve å ligge foran konkurrenter når det kommer til markedsføring og kundeengasjement. 

Hvor lenge vil grafikken på gulvet vare? 

Vinyl til bruk som gulvgrafikk kan være veldig tolerant mot slitasje skader, spesielt når mer effektive materialer blir valgt. Valg av hvilke materialet som burde bli brukt kommer an på hvor grafikken skal plasseres. I områder hvor det er mange som spaserer over vil det være rimelig å anvende ekstra slitesterke materialer, som for eksempel permanent folie med laminat. Ønsker du en mindre permanent folie kan kampanjefolie benyttes. Dette er folie som er laget for å vare i en kort periode og kan enkelt fjernes når det er ønskelig. 

Bruk av vinyl er en kostnadseffektiv form for markedsføring. Det kan benyttes til både kortsiktige markedsføring, som for eksempel ved kampanjer og salg, eller til mer langsiktig installasjoner, som for eksempel til dekor og praktisk informasjon.  

Ønsker du å vite mer om hva slags materiale som passer best for ditt lokale? Ta gjerne kontakt med oss på e-post: info@crossmark.no eller tlf: 22 97 53 00 for en uforpliktet prat.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top