Butikker vil alltid se etter nye muligheter til å endre sitt visuelle utseende for å trekke kunder inn i butikklokalet. Dette kan oppnås på flere ulike måter. I denne artikkelen skal vi se på hvordan selvklebende tapet kan benyttes til å transformere ditt lokale.
En av den mest effektive formen for reklamering er reklame plassert på mindre vanlige steder. I mange butikker står store deler av veggene ubrukt. Dette er effektive reklameområder, som kan benyttes til å overraske kundene med kreativt design. Det vil øke sannsynligheten for at kundene husker ditt varemerke, det kan i tillegg gi din bedrift et rykte som innovativt.
Selvklebende tapet
Tapet har en lenge blitt brukt til å dekorere hjem og lokaler, men potensialet til materialet er så mye mer enn det. Tapet kan effektivt brukes til å reklamere og markedsføre ditt varemerke.
Gjennom historien har tapet blitt brukt til å gi nytt liv til kjedelige og tamme rom. For mange var det et symbol på høy status å kunne innrette sine hus ved bruk av tapet. I dag er tapet noe man finner i det fleste hjem, men få bedrifter benytter materialet til å visuelt transformere sine butikklokaler til et spennende sted å oppholde seg.
Selvklebende tapet er i dag et materiale som kommer i alle farger og fasonger. Med dagens print-teknologi kan så å si alt av visuelle effekter bli printet på tapete. Det kan enkelt kuttes og festes til de aller fleste overflater. Materialet funker like bra til dekorering av lokalet, som det gjør til å reklamere og informere om varemerke, produkter eller tjenester.
De kanskje aller største fordelene med selvklebende tapet er at det er enkelt å montere, men også enkelt å fjerne. Det er derfor ikke rart at mange montører foretrekker selvklebende tapet når vegger skal dekkes med ønsket motiv.
Hvorfor bruke selvklebende tapet til å oppgradere ditt butikklokale?
Konkurransen om å tiltrekke seg kunder har kanskje aldri vært tøffere enn den er nå. Flere bedrifter konkurrerer om de samme kundene, noe som har ført til økt markedsføring for å vinne over kundene. Derfor er det viktigere enn noen gang å skille seg ut i mengden. Å investere i effektive reklame- og informasjonsmedier som selvklebende tapet vil kunne øke sannsynligheten for at din butikk øker salget og sikrer langsiktig lønnsomhet.
Selvklebende tapet er et fleksibelt materiale
Som nevnt er tapet et materiale som er fleksibelt og lett å ha med å gjøre. Ønsket grafikk blir printet på tapete. Videre festes materialet enkelt til ønsket overflate. Det gir butikker nye muligheter til hvor de kan montere reklame og informasjon for deres budskap og varemerke.
Ved å bruke tapet som et reklameverktøy, kan butikker benytte områder i sine lokaler som tidligere ikke har hatt noen funksjon. Med tapet kan alt som har en flat overflate bli brukt til å gjøre kundeopplevelsen enda bedre.
At det er lett å montere og fjerne gir også mulighet til å enkelt bytte ut budskapet og montere inn et nytt. Det kan være svært viktig for å raskt kunne reagere på konkurrenter sine priser og kampanjer. Eller til å skifte til mer sesongrelevant dekor som passer til årstiden.
Gir mulighet til kreative løsninger
Tapet gir butikker mulighet til å være kreative til hvordan de ønsker at kundene skal oppleve butikken og varemerke. Det kan bidra til å trekke kunden inn i lokalet og sette inntrykk som kan føre til at kundene husker handleopplevelsen som noe spesielt og kommer tilbake.
Ved på bruk av spennende design med gode fargekombinasjoner, kan tapet friske opp butikklokalet. Om det er et enkelt bilde av logoen til varemerket, eller mer detaljert design som dekker hele vegger. vil du sikre deg at kundene husker ditt varemerket.