Butikkreklame, reklameskilt, crossmark,

BUTIKKREKLAME – TILTREKK OG ENGASJER KUNDER

Enten du starter opp en ny butikk eller har drevet virksomheten din i flere tiår, vet du at markedsføring til nye og eksisterende kunder er avgjørende. Det blir imidlertid vanskeligere å tiltrekke seg og engasjere kunder. Folk blir stadig mer lei av å se annonser over hele internett, og det blir bare vanskeligere og dyrere å få oppmerksomhet. Så hvorfor ikke gå sates på reklamering med klassisk butikkreklame?
Eiere av tradisjonelle butikklokaler har en unik, og ofte ubrukt, ressurs som kan brukes til en effektiv markedsføringsstrategi: annonsering i butikk eller butikkreklame. Effektiviteten og potensialet til markedsføring i butikk er omfattende. Ikke bare synes kundene det er forfriskende, men studier har også vist at et stort antall kjøpsbeslutninger tas i butikken. Det er mange måter du kan dra nytte av ditt fysiske salgssted for å øke salget og kundetilfredsheten. La oss ta en titt.

Hva er butikkreklame?

Som navnet antyder, er butikkreklame, markedsføring rettet mot kunder mens de er inne i butikken eller på eiendommen til utsalgsstedet. Den utnytter det faktum at en kunde som allerede er i lokalene allerede er engasjert og klar til å handle, noe som gjør det lettere å påvirke kjøpsbeslutningen til kunden eller mersalg av produktene dine.

I motsetning til andre retail-annonser som fokuserer på å bruke eksterne meldinger for å bringe kunder inn i butikken, bruker denne strategien media og meldinger som fysisk er plassert på eiendommen. I tillegg til å øke merkevarebevisstheten, hjelper det bedrifter med å vise frem nye produkter og tiltrekke seg flere kunder for å øke salget.

En av de beste måtene å gjøre dette på er å skape en opplevelse for kunden. Gjort riktig, er butikkreklame i butikk den ultimate kundemagneten og kan også føre til at folk snakker om din butikk og skaper økt oppmerksomhet for bedriften din ettersom besøkende forteller vennene sine om opplevelsen i butikken din.

Fordeler med butikkreklame

En undersøkelse utført av POPAI om kundeengasjement fant at 82 % av kjøpsbeslutningene tas mens kunden er i en butikk. 62 % av kjøperne foretar et impulskjøp mens de handler, og 16 % av ikke-planlagte kjøp er drevet av annonser i butikk. Denne undersøkelsen bekrefter alle fordelene med denne formen for markedsføring.

  • Det overtaler kundene: Annonser i butikk overbeviser ikke bare kjøpere om å kjøpe produktene dine, men utnytter også impulskjøp. Riktig kryss- eller mersalg kan overbevise en kunde om å legge en ekstra vare i handlekurven.
  • Introduserer nye produkter: Det er ikke noe bedre sted å forklare hvordan et produkt eller en tjeneste fungerer, og dets fordeler enn personlig når en kjøper er interessert i et produkt som ligner på ditt.
  • Markedsfører salg og tilbud: Det er mer sannsynlig at kunder legger merke til et salgsbanner eller en reklameplakat når de er i butikken enn på internettet.
  • Det minner kundene om produktet ditt: En kunde kan ha interessert seg for produktet ditt gjennom markedsføringen din på nett, men klarte ikke å bli helt overbevist, eller annonsen gjorde ikke nok inntrykk. Butikkreklame minner dem om merkevaren din og kan bidra til å overtale dem til å foreta kjøpet.

Ideer for butikkreklame

  • Reklameplakater/reklameskilt: mindre reklameplakater som enkelt kan henges opp eller plasserer inne i butikklokalet, men også utenfor. Klipsramme eller gatebukker benyttes for å montere reklamen på ønsker plass.
  • Reklamebannere: Større reklameplakater- som sikrer at alle får med seg tilbudene til butikken. Dynamic opphengssystem kan benyttes til å henge opp store reklamebannere både inne og ute.
  • Storformat: store reklameseil som sikrer at ditt budskap blir sett fra lang avstand
  • Reklameflagg & beachflagg: populær form for å promotere produkter og tjenester til forbipasserende. Hovedsakelig utenfor/ved inngangen til butikklokalet
  • Gulvgrafikk: utnytt ubrukt reklameplass med folie på gulv. Bidrar til at din butikk kan skille seg fra konkurrentene. Kan benyttes til alt fra dekorasjon til informasjonsmediet.
  • Selvklebende tapet: Enkel måte og oppgradere ditt butikklokale, og i tillegg informere kunder om tilbud og annen generell informasjon.
  • Vindusfolie: dekorer dine vinduer med folie. Bidrar til å tiltrekke kunder.
  • Lyskasser/tekstilrammer: levers i ønsket størrelse. Egner seg godt til å reklame, men også til dekor og informasjon. Lyskasser benytter seg av led-lys som for grafikken til å virke levende og skaper en god atmosfære i butikken.

Leave a Reply

%d bloggers like this: