gulvgrafikk, gulvfolie, gulvvinyl, reklame, innendørs reklame

5 MÅTER Å UTNYTTE GULVGRAFIKK

Gulvgrafikk er enkelt og greit grafikk som blir printet på vinyl eller folie, som videre festes til gulv. Grafikken kan inneholde alt fra reklame og praktisk informasjon til dekor. Det er få begrensninger til hva gulvgrafikken kan inneholde og hvor det kan monteres. 
Gulvgrafikk gir bedrifter nye muligheter til hvordan de kan reklamere for sitt varemerke, tjenester og produkter. Vinyl på gulv utnytter områder som ofte er lite brukt til reklame, nemlig gulvet.  Å benytte gulvplassen til reklame og lignende, har kanskje aldri vært mer relevant enn det er i dag.

Hvordan få det meste ut av gulvgrafikken?

Mennesker er på mobilen mer enn noen gang. Det har ført til at blikket oftere enn før, er vendt nedover mot gulvet. Gitt at mer og mer tid blir brukt til å se nedover, gir det gode grunner til å utnytte butikkgulvet til å fremme ønsket budskap til kundene. 

Gulvgrafikk kan brukes til så mye mer enn bare reklame. Det kan brukes til mer praktiske ting som å informere kundene eller til å friske opp butikken med nytt dekor. 

Her er fem måter for bedrifter å utnytte gulvgrafikk.

1. Promotere salg og kampanjer

Som nevnt over bruker mange mye tid på å se på mobilen og vender derfor blikket ofte nedover. Med gulvgrafikk kan du derfor enkelt fange kundenes oppmerksomhet og informere om salg og kampanjer som bedriften har. Dette skjer mens kunden går igjennom butikklokalet og kan bidra til å overbevise kundene om å ta en titt på produktene og tjenestene. 

Det finnes mange eksempler på at bruken av gulvgrafikk har ført til økt salg. Et eksempel er en amerikansk frokostblanding produsent, som opplevde 17 % økning i salget av en frokostblanding som ble reklamert for med gulvgrafikk. 

Det er nokså få bedrifter som benytter seg av en slik form for reklame. Kundene er ikke vant til å se gulvgrafikk, og det vil derfor nesten garantert tiltrekke seg oppmerksomhet. 

2. Guide kunden gjennom butikken  

Gulvgrafikk er en bra måte å øke trafikken og guide folk inn i ditt butikklokale. Spesielt for butikker som befinner seg i områder hvor mange spaserer forbi og det befinner seg mange andre butikker. Det er også en fin måte å gi kunder praktisk informasjon, som for eksempel hvor varer i butikken befinner seg. 

Gulvgrafikken kan plasseres utenfor lokalet for å gi informasjon om hvilken retning butikken er. Det kan også plasseres inne i butikklokalet for å informere om hvor i butikkene man finner visse avdelinger, eller hvor salgsvarer befinner seg. 

3. Tiltrekke oppmerksomhet med kreativ dekor 

Som nevnt tidligere er gulvgrafikk en form for reklame som tiltrekker seg oppmerksomhet fra kunder. Ved å bruke det til dekor, kan oppmerksomheten bli enda større. Bruk et spennende og interessant design og plasser det et sted som er lett å få øye på. Kanskje du ønsker å oppnå økt oppmerksomhet rundt din butikk på sosiale medier? Gulvgrafikk med et kreativt design kan få forbipasserende til å stoppe opp, ta et bilde og dele det med sine følgere på sosiale medier. 

Det fører til økt trafikk i ditt lokale, men det vil også føre til økt oppmerksomhet rundt ditt varemerket. Både digitalt og i den virkelige verden. 

4. Advare om farlige områder

Varehus, fabrikker og andre industrielle områder har alle flere områder som kan være farlige for ansatte og kunder, om ikke de rette tiltakene blir gjort. Gulvgrafikk kan benyttes til å informere om farer og områder som man burde holde seg unna. 

Det kan være å informere om at et område er reservert for trucker eller andre tunge kjøretøy, informere om man befinner seg i et område hvor vernehjelm er pålagt eller bare generelt informere om at personer som befinner seg i området man må vise forsiktighet. 

5. Bygge varemerket

Når det kommer til å promotere varemerke, blir ofte andre reklamemedier benyttet til fordel for gulvgrafikk. Derfor vil bedrifter som plasserer sin logo skille seg ut fra alle andre konkurrentene som befinner seg i det samme området, og oppnå økt konkurransekraft. 

Gulvgrafikk er derfor aktuelt for alle bedrifter som ønsker å skille seg ut i mengden og øke gjenkjennelsen til sitt varemerke.

Leave a Reply

%d bloggers like this: