gjerdebanner

GJERDEBANNER – GJØR BYGGEPLASSEGJERDET TIL MER ENN BARE EN SPERRING

Byggeplassgjerder har flere ulike praktiske funksjoner. Det kan være å holde folk trygt unna byggeplassen og å hindre at uvedkommende bare kan spasere inn på området. Gjerder og andre sperringer kan brukes til mye mer enn å holde folk unna byggeplassen. Sperringen gir spennende muligheter i form av kreativ reklame, engasjere lokalsamfunnet, offentlig kunst eller informere om byggeprosjektet. Gjerdebanner på byggeplassgjerder er en ideell måte for byggefirmaer å kommunisere med lokalsamfunnet og de som spaserer forbi.
Grafikken som blir vist på byggeplassgjerder har som nevnt ulike funksjoner, som kan bli delt inn i tre kategorier:

Reklame og markedsføring:

Sperringer rundt en byggeplass gir mulighet til å reklamere ved et uvanlig godt eksponert offentlig området. Mens mange sperringer er ubrukt reklameplass, kan byggefirmaer utnytte muligheten til å enten markedsføre prosjektet eller deres egne firma. Er det for eksempel et nytt kontorlokale som bygges, gir gjerdebannere gode muligheter til å tidlig reklamere for kontorlokalene

Informasjon: 

Å tilby informasjon om bygningsarbeidet på sperringen kan bidra til å markedsføre prosjektet og engasjement blant lokalsamfunnet, men det kan også kun benyttes til å informere om prosjektet. 

Byggefirmaet kan informere om hvordan prosjektet vil se ut når det ferdig, når det er planlagt at prosjektet skal bli ferdig og forklare grunnen til hvorfor prosjektet bygges og hva det vil gi til lokalsamfunnet. Noe som kan være ekstra nyttig om det har vært uenigheter rundt byggeprosjektet. 

Engasjere lokalsamfunnet:

Det å bruke byggeplassgjerder til å kommunisere og engasjere lokalsamfunnet kan være attraktivt for de som har interesse i byggeprosjektet. Det kan bedre deres posisjon i bransjen og i samfunnet, samt styrke deres status som en bedrift som tar vare på de som blir påvirket av prosjektet. 

Et eksempel på det kan være at byggefirmaet bruker hele eller deler av sperringen til å “skjule” at det er en byggeplass bak sperringen. Det kan gjøres ved å henge opp bannere eller folie med motiver som passer inn i omgivelsene, det kan være bilder av busker eller trær.  Sperringen kan også brukes til å informere og underholde forbipasserende om historien til området, som igjen kan føre til at byggeplassen blir sett på som noe annet enn kun en byggeplass. 

Hvordan få det meste ut av grafikken på sperringen

Det kan kanskje virke litt banalt, men det å forstå hva grafikken på sperringen har som formål er et svært viktig første steg. Mange sperringen blir benyttet til å vise frem enkle logoer av byggefirmaet som utfører arbeidet, i tillegg til andre firmaer som bidrar i prosjektet. Mens det ikke er noe direkte feil med det, er potensialet så mye større når brukt riktig. 

Sett av tid til å snakke med de som har interesse i byggeprosjektet og diskuter hva som er målet med grafikken på sperringen. Hvem er publikummet deres og hvem er det dere ønsker å nå ut til og ikke minst, hvem er det som har størst sannsynlighet for å se grafikken.  

Videre er det like viktig å forstå hva du ideelt ønsker å kommunisere, ikke bare til hvem. Enkel markedsføring er et bra valg, men utforsk også muligheter til å kommunisere visse nyheter eller annet relevant informasjon.

Vi i Crossmark leverer ulike produkter som enkelt kan bidra til å øke synligheten på byggeplassen. Bannere kan enkelt monteres til alle typer gjerder og kan tilpasses etter behov. Det samme gjelder for reklameseil som kan festes i stilas eller direkte i bygningskropp. Dersom sperringen består av en flat overflate, som for eksempel med sperringer laget av treplater, kan folie benyttes.

Leave a Reply

%d bloggers like this: