5 GRUNNER TIL Å BRUKE UTENDØRSREKLAME

UtendørsreklameLeave a Comment on 5 GRUNNER TIL Å BRUKE UTENDØRSREKLAME

5 GRUNNER TIL Å BRUKE UTENDØRSREKLAME

Utendørsreklame kan være den beste måten for bedrifter å nå ut til eksiterende og nye kunder. Ved riktig bruk av tradisjonell reklame vil bedrifter oppleve økt popularitet og godkjennelse. Det er en svært effektiv form for kommunikasjon.

1. Utendørsreklame er godt likt av kundene 

Markedet har de siste årene blitt mer og mer fylt opp av digital reklame i form av annonser på sosiale medier, TV og nettsider. Denne konstante strømmen med reklamer for varer og tjenester kan føre til at forbrukerne blir «mette» på produktet og reklameringen når ikke potensielle forbrukere slik man ønsker.  

Overfloden av digital reklamering kan fører til at forbrukeren ignorer reklamen og i noen tilfeller får et negativt forhold til produktet. Reklameringen kan oppleves som irriterende, noen som er kontraproduktivt for markedsføringskampanjen. 

Der hvor digital markedsføring sliter, har tradisjonell utendørs reklame opplevd vekst når det kommer til popularitet og godkjennelse.

Forskning viser at kundene reagerer mer positivt på utendørsreklame en på digital reklame. 

Oversvømmelse av digital reklame kan føles uvelkommen og påtrengende, tradisjonell reklame derimot blir sett på som mer akseptabelt og i mange tilfeller bidrar det til å øke kundeopplevelsen. 

2. Utendørsreklame hjelper med å bygge ditt varemerke  

Utendørsreklame bidrar til å bygge et solid merkekjennskap og gjenkjennelighet. 

Dette skyldes at forbrukeren ikke kan «ignorere» reklame de er utsatt for utendørs, i motsetning til digital reklame hvor forbrukeren enkelt kan lukke internettsiden eller bytte kanal. Forbrukeren har lite kontroll over reklamering de blir påført utenfor deres hjem. 

I tillegg vil mange forbrukerne bli utsatt for de samme reklameplakatene daglig. Dette kan være på vei til jobb, kjøre barna til barnehagen etc., og vil resultere i en gjenkjennelighet til varemerket som videre øker firmaets fundament. 

Utendørsreklame kommer i ulike former og størrelser. Vi i Crossmark leverer blant annet banner, reklameseil og flagg, som gir effektiv markedsføring og er gode virkemidler for å trekke til seg kunder.

Banner, reklameseil, flagg, utendørsreklame
Bildet viser en tosidig banner utenfor Mathallen på Vulkan

3. Kundenes reaksjon på utendørsreklame

Basert på den gjennomsnittlige oppmerksomheten utendørsreklame får av forbrukere, hvor hyppig de ser den, og den positive assosiasjonen de har mot varemerket, er det ikke overraskende at forbrukere reagere på denne typen markedsføring. 

En respons på utendørsreklame kan være å besøke butikken eller kontoret til firmaet som produserer produktet, besøke hjemmesiden som vises på reklameplakaten, ha en samtale om produktet det reklameres for, anbefale produktet til andre eller ringe et telefonnummer levert av en annonse. 

Vi i Crossmark AS leverer et opphengssystem kalt Dynamics. Dette et et opphengssystem som passer til de fleste butikkfasader, og er en effektiv måte å nå ut til kunder. Et Dynamic opphengssystem hengt på en godt plassert vegg har en verdi på 3.500 kr. per uke etter som at den gir en eksponering på over 30.000 tusen per uke. Det vil si at ved å bruke Dynamic vil din butikk kunne få opptil 182.000 kr i året i reklameverdi.

Crossmark Dynamic opphangsystem, utendørsreklame på egen fasade
Bildet viser to Dynamic opphengssystemer utenfor en Meny butikk

4. Utendørsreklame kan tilpasses ditt behov 

Ved bruk av utendørsreklame kan plakatene enkelt bli tilpasset og regissert til et spesifikt publikum ved bruk av verktøy som beliggenhet, design og ordbruk. 

Beliggenhet kan være så enkelt som å plassere reklameplakater ved trafikkerte området hvor potensielle forbrukere lett kan få øye på plakaten. Designet på plakaten kan påvirke forbrukeren positivt ved å eksempelvis ha sesong relevante design og ordbruken kan tilpasses kundegruppen som firmaet ditt ønsker å nå ut til.   

5. Utendørsreklame er kostnadseffektivt

Utendørs reklame er blant den mest lønnsomme formen for å nå ut til kunder. Reklamering ved bruk av banner på butikkens fasade eller innendørs reklameplakater bidrar til økt oppmerksomhet fra kunder til en lav pris og øker sannsynligheten for økt omsetning. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top